مزایای دستگاهای تولید داخلی در مقایسه با دستگاه‌های وارداتی از چین

مزایای دستگاهای تولید داخلی در مقایسه با دستگاه‌های وارداتی از چین

مزایای دستگاهای تولید داخلی در مقایسه با دستگاه‌های وارداتی از چین؛ ماشین‌آلات صنعتی و دستگاه‌های تخصصی، جزء کالاهای وارداتی استراتژیک بوده و در تمامی صنایع تولیدی، پشتیبانی و خدماتی استفاده می‌شوند. در سال‌های اخیر، با تحریم‌های اقتصادی از سوی آمریکا و اروپا علیه ایران، بیشترین تامین ماشین‌آلات صنعتی از طریق واردات از چین اتفاق افتاده و بیشتر محصولات و ابزارآلات از این کشور تهیه می‌شوند. اما باید این موضوع را در نظر داشت که واردات از چین مشکلات بسیاری به همراه دارد و در عوض استفاده از دستگاه های داخلی دارای مزایای بسیاری است.

معایب واردات کالا از چین چیست؟

اگرچه بسیاری از صنایع و تجار به دستیابی به کالاهای موردنظر خود با بازدهی بالا از چین موفق شده‌اند، اما لازم به ذکر است که واردات از چین همواره بدون چالش نیست. برخی موارد ممکن است باعث بروز خسارت یا مشکلات در فرآیند خرید از چین شوند، بنابراین بررسی دقیق و مطالعه‌ی این موارد ضروری است. بعضی از معایب و چالش‌های واردات از چین عبارتند از:

  1. قطعاً پیدا کردن یک سازنده مناسب چالش‌برانگیز است! هر چند با تعداد زیادی پیشنهاد و دسترسی آسان به تامین کنندگان کالاهای چینی از طریق پلتفرم‌های آنلاین مانند علی بابا و ساخت چین روبرو هستیم، اما هنوز دستیابی به تولیدکنندگان و تأمین کنندگان اصلی بسیار دشوار است و گاهاً بدون حضور در چین ناممکن به نظر می‌رسد.
  2. تجار و تولیدکنندگان چینی عمدتاً بر روی سفارشات با حجم و ارزش بالا تمرکز دارند. به همین دلیل، اگر به دنبال واردات کالاهای چینی به حجم کمتر هستید، ممکن است به شدت دسترسی را مشکل کند.
  3. با وجود تعداد زیادی شرکت حمل و نقل کالا از چین به سرتاسر جهان، اما همچنان حمل و نقل کالا از چین به دلیل فاصله زیاد تا بازارهای جهانی، به ویژه بازار ایران، هزینه‌بر و زمان‌بر است. برای حمل کالاها از روش دریایی استفاده می‌شود و زمانی حداقل 40 روز باید در نظر گرفته شود تا کالا از زمان بارگیری تا رسیدن به بندرعباس تحویل شود. لطفاً این نکته را وارد محاسبات خود درنظر بگیرید.

معایب واردات کالا از چین چیست؟

  1. در کشور چین، همچنان مشکلاتی در زمینه تجارت و بازرگانی وجود دارد که مانع برقراری ارتباط و درک صحیح میان تجار از دیگر کشورها و چینی‌ها می‌شود. یکی از این مشکلات، عدم آشنایی غالبیت چینی‌ها و به ویژه صاحبان کارخانه‌ها با زبان انگلیسی است. حتی اگر با استفاده از مترجم ترجمه شود، هنوز هم احتمال وجود سوءتفاهمات وجود دارد.
  2. اعتماد کمتر نسبت به برندهای "تولید چین" یکی از موانعی است که تجار در حوزه فروش و بازاریابی محصولات خود با آن مواجه می‌شوند. این موضوع می‌تواند چالش‌هایی را برای واردکنندگان کالا از چین بوجود آورد.

همچنین پیشنهاد می شود مقاله مهم‌ترین کاربردهای پانچ هشت کاره را نیز مطالعه نمایید.

مزایای استفاده از دستگاه های تولید داخلی 

در این بخش به بررسی مزایای استفاده و بهره مندی از دستگاه های داخلی خواهیم پرداخت:

  1.  افزایش اقتصاد ملی: تولید داخلی به رشد اقتصاد کشور کمک می‌کند و تولیدات و درآمدهای داخلی را افزایش می‌دهد.
  2.  ایجاد شغل: تولید داخلی فرصت‌های شغلی بیشتری را در داخل کشور ایجاد می‌کند و جوانان و بیکاران را به شغل‌های موجود متصل می‌کند.
  3.  کاهش وابستگی: تولید داخلی کمتر از واردات وابسته می‌شود و در صورت تحریم یا مشکلات در تجارت بین‌المللی، به عملکرد مستقل درون سرزمینی توانمند است.
  4.  کاهش خروج ارز: تولید داخلی باعث کاهش وابستگی به خروج ارز خارجی می‌شود و به جای آن، درآمدهای داخلی را تقویت می‌کند.
  5.  توانمندسازی جامعه: تولید داخلی باعث توسعه صنایع محلی می‌شود و در زمینه‌های مختلف مانند فناوری، آموزش و بهداشت تأثیر مثبتی دارد. این بهبود کیفیت زندگی افراد و توانمندسازی جامعه را به همراه دارد.

بدین ترتیب، تولید داخلی منجر به تقویت اقتصاد ملی، ایجاد شغل، کاهش وابستگی به خارج، کاهش خروج ارز و توانمندسازی جامعه می‌شود.

مزایای دستگاهای تولید داخلی در مقایسه با دستگاه‌های وارداتی از چین

دیگر مزایای استفاده از دستگاه های تولید داخلی

در مقایسه با دستگاه‌های وارداتی از چین، دستگاه‌های تولید داخلی مزایای زیادی دارند. از دیگر مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. توجیه اقتصادی: امکان دارد برخی از دستگاه‌های تولید داخلی هزینه بیشتری نسبت به دستگاه‌های وارداتی داشته باشند. اما کاهش هزینه‌های حمل و نقل، تعمیر و نگهداری و پشتیبانی فنی خدمات پس از فروش، این تفاوت را توجیه می‌کند.
  2.  خدمات پس از فروش: وقتی از دستگاه‌های تولید داخلی استفاده می‌کنید، بهترین خدمات پس از فروش در دسترس شما قرار می‌گیرد. تعمیر و خدمات پس از فروش آسان‌تر است و وابستگی به فروشنده وارداتی کمتر است.
  3. استانداردهای کیفیت: در بسیاری از موارد، دستگاه‌های تولید داخلی با استانداردهای کیفیت بین المللی سازگار هستند و می‌توانند در کیفیت و عملکرد با دستگاه‌های وارداتی رقابت کنند.

معرفی شرکت دیانی ماشین

یکی از شرکت های تولید داخلی شرکت دیانی ماشین است که از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و ساخت ماشین آلات صنعتی به ویژه قیچی، پرس برک و پانچ آغاز نموده و با بهره گیری از کادری مجرب و در سایه تلاش بسیار، سهم بسزایی در ارتقاء صنعت ماشین سازی در ایران داشته است. همچنین همواره نسبت به بالا بردن سطح کیفی محصولات خود اهتمام ورزیده است. در صورتی که در این حوزه فعالیت دارید، می توانید با مشاوران ما در این باره مشورت نمایید و بهترین خدمات را با بالا ترین کیفیت دریافت نمایید. (پرس برقی  ۹۰ سانتی EB1790)

سخن پایانی

به طور خلاصه، تولید داخلی می‌تواند با ایجاد شغل، کاهش وابستگی، توجیه اقتصادی، خدمات پس از فروش بهتر و رقابت با استانداردهای کیفیت بین‌المللی، ارزش افزوده بیشتری نسبت به دستگاه‌های وارداتی از چین داشته باشد.

Leave a Reply Cancel reply

ASK
0